Dag 8

Idag är det dag 8 och jag har gjort över en vecka på min shake/sopp-diet. Glömde totalt bort att skriva igår, kom på det när jag låg i sängen och skulle sova och då orkade jag inte starta datorn igen. Känner att jag mår bättre och bättre för varje dag som går, hungerkänslorna försvinner mer och mer och mitt psyke är på topp. Måste även få lägga till att jag är riktigt stolt över mig själv, känner mig stark.

Tillbaka till gårdagen eftersom jag glömde skriva då, var i skolan på dagen och hade redovisning. Det gick mycket bra och vår grupp var nöjda. På eftermiddagen var jag lite "hängig" i kroppen, frös som bara den och var skakig. Förmodligen slarvade jag lite med mängden rekommenderat vattenintag när man går på denna dieten. Blev dock bättre närmare kvällen, då blev det en sväng fram till stan för att handla lite på Akademibokhandeln, sen gick jag även till Xtravaganza för att köpa mer shakes och soppor. Hade också ett långt och trevligt samtal med min "coach" där, vilka fantastiska människor det fanns säger jag bara.

Och nu till denna dagen. Startade dagen med att sätta mig på tåget hem till Tidaholm och min underbara familj. Gissa vem som blev glad när jag kom hem? Olle såklart! Ska bli mysigt att få sova med honom i natt. Strax efter klockan 17 åkte jag och Eva till gymmet för att köra spinning, tro det eller ej, men det gick GRYMT BRA! Trodde verkligen inte att jag skulle orka någonting med tanke på hur lite kalorier jag intar per dag. Bar på en helt underbar känsla genom hela passet och efteråt bar jag på en massa härlig energi. Efter träningen var det hockeykväll hemma på Sälgstigen, Skellefteå - Färjestad. Efter både sudden death och straffar blev det till slut seger till Färjestad, underbart!

Imorgon ska dagen startas med en promenad med Olle. Sen blir det tentaplugg och lite senare på eftermiddagen ska jag äntligen få träffa Hanna igen, vi ska ta en promenad och sen dricka kaffe. Är alltid lika roligt att träffa henne och det slutar alltid med att jag har träningsvärk i magen dagen efter på grund av allt skratt. Borde därmed leva ganska länge då det sägs att ett gott skratt förlänger livet.

Nu mina kära vänner ska jag sätta punkt här och krypa ner i sängen med Olle.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0