Ny blogg

Idag har jag startat en ny blogg, den ska främst handla om min viktminskning som jag nyligen har påbörjat, men också om mina studier, träning och annat som ingår i min vardag.

I helgen bestämde jag mig för att jag måste göra en förändring, jag trivs inte med mig själv och då syftar jag främst på min storlek. Så i måndags ringde jag till xtravaganza viktcenter här i Örebro och fick en tid för lite information och sådant redan dagen därpå. Så på tisdagen klockan 10 klev jag för första gången in på xtravaganzas anläggning och träffade där en jättetrevlig tjej som visade mig runt och berättade om deras koncept och så. Eftersom jag redan hade bestämt mig och var supertaggad på detta så bokade vi in en tid på onsdagen för en så kallad uppstart. Så på onsdagen klockan 19 gjorde jag mitt andra besök för väga mig, mäta mig och gå igenom det som skulle bli mina nya vanor framöver. Igår satte jag igång med ett program som heter tjugo6  och med så kallad helfart, vilket innebär 3 soppor/shakes om dagen + en himla massa vatten. Gårdagen var lite småtuff måste jag erkänna, hade hungerkänslor i stort sett hela dagen men psykiskt var jag på topp.

Idag är det dag 2 på min viktminskningsresa och jag startade dagen med en jordgubbsshake, blev faktiskt förvånad över hur god den var. För ett litet tag sedan avnjöt jag en kycklingsoppa, den var inte fy skam den heller faktiskt. För övrigt idag så har jag varit otroligt trött, frusen och skakig men psykiskt har jag mått helt okej, skönt.

Nu ska här tändas lite ljus och förbereda för fredagsmys, blir kanske en kopp te eller ett glas kolsyrat vatten för att lyxa till det lite.

Kram Amanda

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli kul att få följa bloggen från Gbg :)

2011-10-21 @ 18:57:08
Postat av: Kent Österberg

Kör hårt Amanda. Vi stöttar dej. Love you!

2011-10-21 @ 19:05:21
Postat av: Angelica

De här fixar du lätt! all in! :) <3

2011-10-21 @ 19:18:15
Postat av: Kent Österberg

Heja Amanda, jag sa ju förut att du fixar dä här. Det kommer du att göra. Hoppas vi ses snart.

2011-11-02 @ 09:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0